شناسهٔ خبر: 172228 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای شعار سال انجام شد؛

واگذاری افزون بر ۳۰۰۰ قطعه زمین به متقاضیان قمی از ابتدای سال ۱۴۰۳

محمدیان رییس اداره واگذاری قم رییس اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی استان قم از واگذاری ۳۰۶۴ قطعه زمین در بازه زمانی چهارماهه و از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمد محمدیان اظهار کرد: در راستای اجرای شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان قم از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: واگذاری زمین به دو صورت انفرادی، ویژه متقاضیان مسکن ملی ثبت نام کرده و تایید شده در سامانه و به صورت قطعات ۲۰۰ متری ویژه قانون جوانی جمعیت انجام شده است.

محمدیان گفت: در چهارماهه نخست سال جاری، ۳۹۸ متقاضی نهضت ملی مسکن در سایت های پرنیان و قنوات تخصیص زمین شده اند.

وی توضیح داد: تمامی متقاضیان ثبت نام کرده تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ در حال تخصیص شدن هستند و برای سایر متقاضیان ثبت نام کرده بعد از این تاریخ، به مرور پیامک برای تشکیل پرونده و انجام مراحل تخصیص ارسال خواهد شد.

محمدیان در خصوص واگذاری زمین ذیل ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: ۱۹۴۶ قطعه زمین ۲۰۰ متری در دو سایت پرنیان و قنوات در چهارماهه سال جاری به این دسته از متقاضیان تخصیص شده است.

وی افزود: به تمامی متقاضیان ثبت نام کرده تا نیمه آذر ماه ۱۴۰۲ پیامک ارسال شده و در حال تکمیل و تخصیص پرونده خود هستند و برای سایر متقاضیان حائز شرایط و تایید شده  به مرور و براساس زمان ثبت نام، پیامک ارسال می شود.

محمدیان تصریح کرد: فرآیند ارسال پیامک تا تخصیص زمین، پروسه چندین مرحله ای و زمان بر است.

رییس اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: در راستای اجرا و عملیاتی کردن شعار سال، واگذاری زمین به متقاضیان حائز شرایط و تایید شده در سامانه براساس اولویت زمان ثبت نام همچنان در دستور کار خواهد بود.